Diagnosticare calculator defect

Află ce problemă are şi cât costă reparaţia la PC

salut-serviciu

Timp diagnosticare:

Majoritatea echipamentelor sunt diagnosticate într-un interval de 24-72 ore.

salut-serviciu

Precizia diagnosticului:

Datorită pieselor de pe stoc şi a experienţei tehnicienilor vei ştii EXACT problema PC-ului tău.

salut-serviciu

Tu DEŢII controlul

Nu se repară până nu ştii exact detaliile defectului şi îţi dai acordul pentru reparaţie.

salut-serviciu

Te ţinem informat

Ştii în orice moment în ce ETAPĂ a reparaţiei se află calculatorul tău în service.

Ştii exact ce problemă are PC-ul, indiferent de tipul defecţiunii

Defecte de afişaj

Porneşte dar nu afişează imagine pe monitor.

Performanţe scăzute

Încarcă programele şi jocurile greu?

Defecte ale componentelor

Este gălăgios, se închide, se restartează.

Ce presupune diagnosticarea completă a unui calculator

  • Diagnosticarea exactă şi completă a unui PC se poate realiza doar în service cu ajutorul echipamentelor specializate şi a pieselor necesare;
  • Calculatorul se lasă în service iar noi, în intervalul de timp estimat la recepţie, vom transmite rezultatul diagnosticului;
  • Pe lângă verificarea defectului reclamat, vom verifica şi celelalte componente astfel încât să fii sigur că ştii exact ce probleme are sau nu are PC-ul tău;
  • După ce am finalizat diagnosticarea, te sunăm şi îţi transmitem detaliile privind: defectul constatat, starea componentelor, soluţia de reparaţie, costuri finale, recomandări, etc;
  • Dacă eşti de acord cu propunerea noastră de reparaţie, vom trece mai departe la etapa de efectuare a reparaţiei;
  • Dacă nu eşti de acord cu propunerea noastră, poţi refuza reparaţia iar noi îţi vom preda calculatorul aşa cum l-ai adus;
  • În cazul refuzului de reparaţie după diagnosticare, se achită taxa de diagnosticare specificată în fişa de predare a PC-ului în service.

Ce componente verificăm:

Placa de bază

Slot procesor, slot-uri memorie RAM, condensatori, cipset, slot PCIe, pcie, port-uri USB, audio, video.

Procesorul

Test pe altă placă de bază, test în sarcină, test de temperatură şi stabilitate pe toate core-urile.

Sursa

Testare toate rail-urile cu tester specializat, test de stabilitate în sarcină.

Placa video

Test de temperatură şi stabilitate în sarcină rulând teste video gen 3D Mark.

Memorie RAM

Test minim 15 minute de erori pe toate modulele utilizând programe speciale.

Cabluri

Verificare toate cablurile, de la sursă, carcasă, cabluri de date SATA.

Posibile defecte ce pot apărea la calculator

Defecte la placa de bază

  • Porneşte şi se opreşte imediat după o secundă;
  • Porneşte dar pe monitor nu afişează imagine;
  • În timpul funcţionării se închide brusc;
  • La pornire, ecranul rămâne negru şi se aud beep-uri;
  • Pe monitor au apărut artefacte colorate sau dungi;
  • Când apeşi butonul de Power, nu se întâmplă nimic;
  • Port-urile USB nu mai fac contact;
  • Placa de reţea nu mai funcţionează;
  • Nu mai ai sunet.

Defecte la procesor

  • Ecranul este negru complet;
  • La pornire se aud beep-uri şi nu afişează imagine;
  • În timpul funcţionării se închide;
  • În timpul funcţionării se resetează;
  • Creşte temperatura procesorului foarte mult şi se închide PC-ul;
  • Ventilatorul de pe CPU se învârte la turaţie maximă.

Defecte la memoria RAM

  • În timpul funcţionării se resetează;
  • Porneşte dar nu afişează imagine pe monitor;
  • În Windows sau BIOS nu se vede toată memoria RAM;
  • Aleatoriu în timpul jocurilor se resetează.

Defecte la placa video

  • În timpul funcţionării apare un ecran albastru cu mult scris alb şi se resetează;
  • În timpul jocurilor apar artefacte colorate sau dungi pe ecran;
  • Imaginea se vede înceţoşată sau dublată;
  • Nu afişează imagine pe monitor;
  • Pe monitor au apărut dungi ori pete, artefacte colorate;
  • Nu se instalează driverul de placă video ori apare eroare de driver;
  • În timpul funcţionării se restartează subit.

Sfaturi utile de la un tehnician

  • Dacă nu ai experienţă, nu încerca să dezmembrezi tu singur PC-ul acasă în speranţa că a ieşit o mufă şi ai rezolvat problema, în cele mai multe cazuri provoci mai multe pagube ceea ce rezultă costuri mai mari de reparaţie;
  • Acelaşi lucru de sus, valabil şi pentru prietenul tău “specialist”;
  • Atunci când laşi calculatorul în service pentru diagnosticare, dacă precizezi toate aspectele ce îl pot ajuta pe tehnician să depisteze defectul mai uşor, sunt bine-venite.

Vrei sa afli mai multe?

Scrie-ne un mesaj



    Ai nevoie de ajutor? Vorbeşte cu unul dintre consultanţii noştri