Majoritatea studentiilor nu fac diferenta intre un anunt publicitar si o stire/ articol

Conform unui studiu realizat la Universitatea Standford, s-a dovedit ca majoritatea studentilor nu fac diferenta intre un articol ce contine o stire informativa/educationala si un anunt publicitar sponsorizat, astfel acest rezultat nefavorabil ridica ingrijorari despre cum tinerii din zilele noastre percep continutul online si ce impact psihologic are acesta asupra lor.

Acest studiu a fost realizat pe un esantion de 7.804 studenti cu varste cuprinse intre 16-22 ani
Conform studiului, 82% din studenti nu au facut diferenta intre un anunt publicitar si o stire despre un articol informativ pe acelasi site

Aproape 70% dintre studenti considera ca nu au motive sa acorde mai putina increderea unui anunt publicitar sponsorizat scris de catre un manager de banca, pe cand majoritatea stundetilor privesc detaliile grafice si marimea pozelor ale unui anunt ca fiind puncte forte de credibilitate
Alegerile presidentiale din SUA au dat nastere unor dispute legate despre modul in care site-uri precum Facebook, Twitter si alte platforme de socializare dezinformeaza sau informeaza eronat populatia in randul tinerilor mai ales, astfel de strategii se presupune ca au jucat un rol important in rezultatul voturilor prezidentiale din 2016 SUA

Mark Zuckerberg CEO la Facebook a declarat ca se lucreaza la un sistem care sa reduca raspandirea de informatii/stiri false iar Google va bana permanent site-urile ce raspandesc astfel de informatii

Unele scoli deja au inceput sa introduca programe de educatie online a elevilor dar din pacate exista putini profesori specializati in acest domeniu

Profesorul Sam Wineburg din cadrul universitatii Stanford a declarat ca nivelul de credibilitate al unui site nu este dat doar de pozitionarea acestuia in motorul de cautare Google, cu alte cuvinte daca in cautari site-ul apare printre primele rezultate, asta nu inseamna neaparat ca este si de incredere.